У выніку пошуку шляхоў эфектыўнага кіравання асобасна-прафесійным ростам педагогаў праз атэстацыю ў гімназіі склаўся алгарытм арганізацыі і правядзення атэстацыі, які будуецца ў адпаведнасці з нарматыўнымі актамі.
У ходзе атэстацыі вырашаюцца наступныя задачы:
стымуляванне мэтанакіраванага, бесперапыннага павышэння ўзроўню прафесійнай кампетэнтнасці педагагічных работнікаў;
павышэнне эфектыўнасці і ўзроўню якасці педагагічнай працы;
забеспячэнне педагагічным работнікам магчымасці павышэння ўзроўню аплаты працы ў залежнасці ад удасканалення ўзроўню прафесійнай кампетэнтнасці;
выяўленне перспектыў выкарыстання патэнцыяльных магчымасцяў педагагічных работнікаў.
Асноўныя прынцыпы атэстацыі педагагічных работнікаў (п. 3 Інструкцыі — калегіяльнасць, сістэмнасць, цэласнасць экспертных адзнак) — дазваляюць забяспечыць аб’ектыўнае, карэктнае, добразычлівае стаўленне да атэстуемых работнікаў.
Тэрмін паўнамоцтваў атэстацыйнай камісіі — адзін год з даты прыняцця загаду аб вызначэнні яе складу.
Атэстацыйная камісія абіраецца ў складзе не менш за пяць чалавек шляхам тайнага галасавання. На сходзе павінна прысутнічаць больш за палову педагагічных работнікаў установы адукацыі. У якасці членаў камісіі могуць быць выбраны педагагічныя работнікі, якія маюць першую, вышэйшую кваліфікацыйныя катэгорыі.
Выбраным ў атэстацыйную камісію лічацца педагагічныя работнікі, за якіх прагаласавала больш за 50 працэнтаў удзельнікаў сходу.
У склад атэстацыйнай камісіі ўстановы адукацыі ўваходзіць кіраўнік або па яго рашэнню іншае ўпаўнаважаная ім асоба, а таксама прадстаўнік прафсаюзнага камітэта. Яны ў бюлетэнь тайнага галасавання не ўносяцца.
Склад атэстацыйнай камісіі вызначаецца загадам дырэктара і да 1 кастрычніка бягучага года даводзіцца да ведама педагагічных работнікаў.